Skånedraget m.m.

Gud vad jag är DÅLIG på att uppdatera märkte jag :P
Men men tänkte skriva lite om vad som hänt på senaste ;)

Denna helgen har jag, mamma & Jessica varit funktionärer på Skånedraget. Har haft sjukt kul och dessa två dagarna! Alltid lika roligt att träffa alla vänner på sådana här tillställningar och så kul att vara med och hjälpa till.
Mamma och jag stod ute i banan vi en av avspärrningarna där det även var en snäv kurva i en brant nerförsbacke. Så om någon skulle behöva det så skulle vi hjälpa till men alla klarade det galant! Jag hade Jessicas kamera där nere och tog en massa bilder på alla tävlande båda dagarna.
Igår var vi hundfria men idag tog vi med oss Hope & Embla och min kickbike så att vi skulle kunna dra lite med dem efter tävlingarna var klara och det gick kanon!
Jag körde dem först och sen körde Jessica dem och vi fick båda samma uppfattning att de var sjukt jämna i sina rörelser och tog ut stegen båda två :) De var också riktigt snabba tillsammans, det gick undan vill jag lova!

På väg hem så passade vi på att köra inom Vakarevos och pratade lite med Marie innan vi körde vidare till först Bara för att släppa av Jessica och sen Malmö för att släppa av mamma innan jag och Hope äntligen kunde köra hem :)

Väl hemma så hade jag två taggade hundar i hundgården som blev helt GALNA när de fick se kickbiken så det blev en mycket kort runda med Zelda & Dusty (eftersom den var 14grader när jag kom hem) och en ännu kortare runda där jag sprang med Beauty ;) Måste komma igång att springa lite mer igen så att man får bättre kondition för gud vad den är dålig :P Blev totalt slut på den lilla rundan vi sprang...

 


Lite andra snabbuppdateringar:

Den 17e februari blev vår lilla Hoppe-tossa 1år!
Detta firades självklart med vovve-tårta :)


Hope vill ha sin tårta ;)

 

En icke-hundrelaterad nyhet är att den 5e februari förlovade jag och Calle oss på vår 5,5årsdag :)
Så jag tänkte bara lägga in en bild på våra fina ringar. De är Claddagh ringar köpa från Irland med inskriptionen Gra Dilseach Cairdeas som är Gaeliska för Kärlek Lojalitet Vänskap :)

Den vänstra lite bredare är Calles och den högra smalare min <3


Vi har även varit på en utsällning i Gryttinge den 5e mars där jag ställde Hope & Zelda och mamma ställde Shiye.
Resultaten blev Hope: 2a av 3 i sin klass. Zelda: 1a med Hp och 2a bästa tik efter sin dotter Katara. Shiye: 2a av 2 i sin klass :) Någon dag ska jag även försöka tyda och skriva in kritiken ;)

Hope i Gryttinge


Zelda med sin fina Hp rosett i Gryttinge

 

Den 27e mars hade vi ÄNTLIGEN premiär med kickbiken för i år :D:D:D Blev två kortare rundor på ca 3km med först Zelda & Hope och sedan Zelda & Dusty :D

Trodde dock att det skulle gå åt helvete redan från början för när jag kom ut på grusvägen bakom huset med Zelda & Hope så kommer grannens två Golden springande mot oss men som tur var så upptäckte ägarna det innan de kom för nära och kallade tillbaka dem, säger bara tur att det inte var schäfrarna som är lösa här ibland för dem lyssnar INTE när matte kallar... och de kommer i full karriär skällandes och morrandes... Dessa här bara skällde på oss med stannade där de var när matte eller husse kallade så vi kunde lugnt fortsätta :)

 

Nästa runda tänkte jag köra Dusty & Beauty men Beauty ville bara springa några hundra meter sen gav hon upp, och eftersom Zelda fortfarande var på hugget så fick systrarna bus springa ihop och det fungerade KANON!!! Har faktiskt inte tänkt på att para ihop dem förr av någon anledning men nu ska jag göra det oftare ;)

Hope fortsätter förbluffa mig med sin enorma framåt-vilja för att vara så "liten" och inte ha dragit så värst mycket :D Hon är jätteduktig min lilla snutta <3<3<3

Det är dem allihopa, men Beauty har nog valt att gå i pension när det gäller draget... Hon har inte velat dra de senaste 3 gångerna vi försökt, så nu ger vi nog upp, husse får ut och springa med henne istället för det älskar hon :D <3

Men jag önskar att man hade kunnat springa en "slinga" så att man hade sluppit att vända för man märker att det går jättebra när man kör hemifrån men att de inte alla är lika mycket på hugget på hemvägen efter man vänt...

 


Just nu kommer jag inte på något mer spännade som hänt så om jag kommer på något mer får jag skriva det en annan gång för nu är jag ganska så trött och tänkte snart gå och lägga mig så att jag orkar jobba imorgon. Förresten så kom ju där med en annan trevlig nyhet, jag har fått 6 månaders provanställning fr.o.m 10e mars som truckförare/lagerarbetare, vilket jag trivs bra med :)

 

Nästa roliga sak som vi ser fram emot är utställningen i Vaggeryd där jag ska ställa Hope & Zelda :)

 

Ha d så bra!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0