Olycksdrabbad Beauty

Sitter och tittar på stackars lilla Beautys öra =(
Hon och Dusty rök ihop igår kväll och då rök en liten bit av hennes öra väck.

Det som hände var att jag pep med en pipleksak och Dusty tänkte ta den från mig.
Men eftersom Beauty är skendräktig så trodde nog hon att det var hennes bebis och att Dusty skulle attackera den, så hon hoppade på Dusty som så klart svarade när hon blev påhoppad...
När vi sen fått isär dem såg vi att Beauty blödde någonstans och att en liten liten bit av hennes öra var borta =(
Inte kul alls =( Hoppas det läker ihop fint igen!

Har ännu inte riktigt slutat blöda men när jag pratade med veterinären så sa de att det var vanligt att det tog lång tid eftersom där finns så många blodkärl i öronen...
Men tycker annars att såret ser fint ut, inga tecken på infektion än i alla fall. Hoppas att det inte blir det heller!
Får väl avvakta och se...

Beauty tycker inte alls det är kul när matte håller på och pillar med henne och gör det rent med jämna mellanrum... Försökte lägga tryckförband (som de sa när jag ringde veterinären) men hur lätt är det att få det att stanna kvar? Så efter x antal försök så får hon nu istället bara ha tratt så att hon inte ska riva/klia upp det igen, eller komma emot någonstans...


Här är ett av försöken till att lägga tryckförband...


Men så fort hon skakar på huvudet så kommer det flyga all världens väg...

Hoppas som sagt att det läker fint och fort!!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Jennie och Exxa

Stackars Beauty!! Hoppas det läker ihop snart och fint!

2010-03-08 @ 21:59:53
URL: http://www.exxa.se
Postat av: Jenny

Ja, i alla fall tills Vaggeryd för då hade jag tänkt ställa henne ;) Men det tror jag nog att det har hunnit läka till! Inte så kul att visa en hund som är skadad...

2010-03-08 @ 22:45:52
URL: http://www.lonewolves.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0