Vaggeryd och Skanör

Ja, i helgen har vi varit iväg på utställning med de stora töserna =)

I lördags körde jag och mamma upp till utställningen i Vaggeryd där jag ställde Beauty som fick en 2a i kvalité då domaren tyckte att hon hade svaga bakbensrörelser... Fattar inte riktigt vad han menade med det men sen å andra sidan så ville hon inte riktigt bruka allvar när hon skulle trava så då är det heller inte så lätt att se rörelserna.
Jag hjälpte även några vänner att ställa deras hund Charity som fick en 1a i kvalité och blev 6a i unghundsklassen.
Hade för övrigt en jättetrevlig dag tillsammans med alla vänner som man lärt känna sen tidigare =)

I söndags körde jag, Jessica E och Jessica H till Skanör där jag skulle ställa Beauty och Dusty med lite hjälp från Jessica E sida som ställde Beauty åt mig. Det gick hyfsat idag då Beauty blev 3a och Dusty 4a efter Catrins Olga som blev 1a och Emmas Magica som blev 2a.
Efter utställningen så åkte jag och hämtade Hope som varit hemma hos mamma och pappa, och lite senare körde vi hem till Emma och Jonas för att titta på deras hundgård/byggandet av den nya hundgården. Så nu vet vi var vi ska beställa billiga bra sektioner till våran hundgård och även hur vi ska göra den rymningssäker ;)

Bilder ifrån helgen kommer senare då jag dels inte hunnit lägga in de vi tog med vår kamera och dels inte fått de som våra vänner tog ;)

Nästa utställning blir nog den 6e juni i Trelleborg med Dusty och sen blir Hopes första utställning i Veberöd den 20e juni då hon nästan precis hunnit bli 4 månader =)
Sen efter det blir det nog inga fler utställningar före rasspecialen i Bjursås i september.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Stina

Hej hej!

Du kostar det inte mycket pengar o hålla på med utställning o sådant? Såg på lyxfällan en gång där de hade ett fall där ett par ställde ut sin hund. Och de sa bara att de var tvungna att sluta med det då de kosta för mycket när de inte hade pengarna som de var redan... Så undrar bara om de inte är dyrt??? Du har ju ändå tre du ska ställa ut..

2010-04-27 @ 20:08:00
Postat av: Jenny, Beauty, Dusty & Hope

Dyrt och dyrt, inte så dyrt med anmälnings avgiften på inoff utställningar brukar kosta ca 170-200 kr... och officiella utställningar brukar kosta runt 250 kr. Sen beror det ju på hur långt det är att köra men försöker hålla mig i närheten av hemmet så det inte blir så långt, åker på två långväga utställningar per år och det är Vaggeryd och Bjursås =) Sen ställer jag ju inte alla varje gång heller, tänkte bara ställa Dusty i Trelleborg och Hope i Veberöd... Men har man inte råd så får man hoppa över det och vänta tills nästa då man förhoppningsvis har råd ;)

2010-04-28 @ 23:10:55
URL: http://www.lonewolves.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0